مقالات

عوامل موثر بر بازسازی ساختمان

عکس-بلاگ1

با توجه به پیشرفت پیاپی تکنولوژی در صنعت ساختمان، متریال و تاسیسات ساختمانی؛ بازسازی امری لازم برای خانه ها و یا ساختمان هایی ست که چندین سال از ساخت آنها گذشته است. بازسازی ساختمان از چندین اقداماتی است که میتواند تاثیر زیادی بر روی ارزش ملک شما چه از لحاظ بصری چه از لحاظ اقتصادی داشته باشد. بازسازی ساختمان همچنین می تواند شامل راهکار هایی از جمله اقدامات مرمتی و یا تعمیرات اساسی ساختمان و یا تجدید تاسیسات باشد؛ که تمامی این راهکار ها باید توسط کارشناس بررسی شود.

 بازسازی ساختمان خود انواع مختلفی دارد که به دو بخش کلی بازسازی ساختمان های عمومی و بازسازی ساختمان های مسکونی تقسیم می شود که هر کدام عوامل موثر خود و استاندارها و ضوابط خاص خود را دارا هستند. شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد بازسازی و یا نوسازی ملک مسکونی خود و یا ساختمان و دفتر کار خود را داشته باشید و پرسش هایی برایتان پیش آمده باشد، در این مواقع بهتر از است یک طراح داخلی و یا یک کارشناس بازسازی مشاوره بگیرید.

 اما قبل از آن باید چند پرسش اساسی را از خودتان داشته باشید و چندین معیار را در نظر بگیرید:

 چه مقدار بودجه برای بازسازی ساختمان خود در نظر دارید؟

 ساختمان چه کاربری قبلی دارد و قصد چه کاربری برای فضاها دارید؟

 آیا قصد چیدمان فضا و فرنیش کردن ملک را دارید؟

 تمامی این پرسش ها در واقع عواملی هستند که نوع بازسازی ساختمان شما را تعیین میکنند. در بازسازی ساختمان عوامل بسیاری دخیل هستند که در ادامه به این معیار ها میپردازیم پس با ایمن سازان پارس کومه همراه باشید.

قدمت ساختمان

یکی از مهمترین عوامل موثر در بازسازی ساختمان قدمت سازه ساختمان است، قدمت ساختمان میتواند چندین ساله و یا نوساز باشد برای بازسازی ساختمان هایی دارای قدمت بالا و یا خانه های قدیمی ابتدا باید به تقویت سازه پرداخت و تمامی تاسیسات ساختمان از جمله سیم کشی تعمیر شود.

لوکیشن و موقعیت ساختمان

یکی دیگر از عوامل موثر بر بازسازی ساختمان موقعیت قرار گرفته ملک و یا ساختمان است که بر تمامی ابعاد پروژه تاثیر گذار می باشد ، اینکه ساختمان در خارج و یا داخل شهر باشد، مقدار سختی های متفاوتی از نظر حمل نخاله و یا حمل مصالح و نیروی انسانی خواهد داشت که این موضوع بر روی تمامی ابعاد از جمله هزینه های بازسازی و وقت اتمام پروژه تاثیر گذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =