مقالات

مزایای مصالح پیش ساخته ساختمانی چیست؟

عکس-بلاگ4

استفاده از مصالح پیش ساخته ساختمانی در دنیای امروز و به‌ ویژه در ساخت ساختمان‌ های تجاری بسیار رواج پیدا کرده است. این مصالح در جایی دور از محل پیاده‌ سازی ساخته می‌ شوند و پس از تکمیل فرایند ساخت، به محل موردنظر منتقل خواهند شد. استفاده از مصالح پیش ساخته ساختمانی نیاز به شیوه سنتی تهیه مصالح را در محل از بین خواهد برد؛ زیرا قطعات مونتاژ شده در خارج ساخته شده و تنها برای نصب به محل موردنظر منتقل می‌ شوند. به‌ این‌ ترتیب زمان و هزینه اجرای پروژه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌ کند. اما این نوع از مصالح ساختمانی علاوه بر موارد گفته‌ شده مزایای دیگری نیز دارند.

ایمن سازان پارس کومه یکی از معروف‌ ترین و حرفه‌ ای‌ترین گروه‌ های ساختمان‌ سازی است. مهندسان گروه ساختمان‌ سازی ایمن سازان پارس کومه مهارت خود را در دنیای معماری از پس 20 سال تجربه کاری در این حوزه به دست آورده‌ اند. این گروه همواره در تلاش بوده تا با ایجاد معمارهای منحصربه‌ فرد و چشم‌ نواز، سبک جدیدی را در ساخت و ساز ایرانی بنیان گذارد. همچنین به لطف استفاده از مصالح مرغوب روز دنیا تمامی پروژه‌ های ایمن سازان پارس کومه ازنظر کیفی زبانزد خاص و عام شده‌ اند.

تامین امنیت بیشتر

ساخت‌ و ساز معمولا به‌ عنوان یک صنعت خطرناک شناخته می‌ شود. به همین دلیل شرکت‌ های پیمانکاری همواره به دنبال این هستند که ایمنی فرایندهای خود را تا حد زیادی افزایش دهند. با استفاده از مصالح پیش ساخته، خطر کمتری در کل فرایند ساخت‌ و ساز به وجود خواهد آمد. زیرا برای ساخت این دست از مصالح کارگران در محیط‌ های کنترل‌ شده در کارخانه مشغول به فعالیت هستند. در کارخانه همه شرایط کاری برای کارگران تحت تدابیر شدید امنیتی برنامه‌ ریزی شده است. به‌ این‌ ترتیب همه کارگران موظف خواهند بود که در زمان کار از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنند. به‌ این‌ ترتیب آلودگی‌های محیطی کارخانه بر روی آن‌ ها تاثیر نخواهد گذاشت. همچنین روش‌ ها و فرایندهای سخت‌گیرانه‌ تری در کارخانه وجود دارد که از کارگران در برابر صدمات ناشی از کار محافظت می‌ کند.

سازگار با محیط‌زیست

یکی دیگر از مزایای استفاده از مصالح پیش ساخته ساختمانی، کاهش آلودگی‌ های زیست‌ محیطی ناشی از کارهای ساختمانی است. مصالح ساختمانی معمولا باعث ایجاد آلودگی در خاک یا آب می‌ شوند. اما ساخت آن‌ ها در یک محیط کنترل‌شده و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی باعث می‌ شود که مقدار آلودگی واردشده به آب یا خاک از این طریق تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به‌علاوه در محیط کارخانه برای ساخت مصالح پیش ساخته ساختمانی از مواد خشک استفاده می‌ شود. درنتیجه احتمال ایجاد آلودگی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌ کند. در کنار این‌ ها فرایندهای ساخت‌ و ساز سنتی به مواد بیشتری احتیاج دارند که معمولا بخش زیادی از این مواد در زمان اجزای کار هدر می‌ رود. از سوی دیگر مصالح ساختمانی به دلیل ویژگی‌ های شیمیایی که دارند معمولا با محیط‌زیست سازگار نیستند. بنابراین در این موارد تبدیل شدن آن‌ ها به زباله می‌ تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی محیط‌زیست بگذارد.

اما ویژگی مهم مصالح پیش ساخته ساختمانی این است که مواد اضافی در هنگام ساخت این مصالح قابل بازیافت هستند. زیرا این مواد در محیط کارخانه باقی می‌ مانند و می‌ توان آن‌ ها را به چرخه تولید بازگرداند. این در حالی است که در شیوه‌ های سنتی مواد اضافه مستقیما به زباله تبدیل خواهند شد. در کنار این‌ ها محیط کنترل‌ شده کارخانه امکان فیلتراسیون بهتر هوا را برای عایق‌ بندی بهتر فراهم می‌کند. درنتیجه بازده انرژی تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

صرفه‌جویی در وقت و تسریع در روند ساخت

استفاده از مصالح پیش ساخته در مقایسه با ساخت‌ و ساز در محل باعث می‌ شود که زمان اجرای پروژه‌ ها تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا کند. استفاده از این نوع از مصالح زمان اجرای پروژه را به نصف کاهش خواهد داد. کاهش زمان اجرا با استفاده از مصالح ساختمانی پیش ساخته به این علت است که می‌ توان به‌ طور هم‌ زمان چندین بخش را با هم ساخت. به‌ علاوه عواملی مانند تغییرات آب و هوایی باعث تعطیل شدن پروژه‌ های ساخت نمی‌ شوند. در کنار این‌ ها مصالح پیش ساخته ساختمانی به‌ محض اینکه به محل پروژه منتقل شوند، قابلیت نصب را دارند. این موضوع به شرکت‌ های ساختمانی این امکان را داده که بتوانند به‌طور هم‌ زمان چندین پروژه را در دست گرفته و کسب‌ و کار خود را رشد دهند.

جمع بندی

استفاده از مصالح پیش ساخته ساختمانی در صنعت ساخت‌ و ساز به دلیل مزایای بی‌شماری که دارند، روزبه‌روز در حال گسترش است. مشتریانی که این گزینه را انتخاب می‌ کنند می‌ توانند از مزیت‌ هایی چون روش‌ های ساخت با کیفیت بالا، سرعت بالای اجرای پروژه، کاهش هزینه‌ ها و سازگاری با محیط‌زیست بهره‌مند شوند. به‌علاوه شرکت‌ های پیمانکاری و معماری مدرن نیز همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند ضمن کاهش زمان اجرای پروژه‌های بزرگ، کیفیت ساخت را در آن‌ها افزایش دهند. به همین دلیل مصالح پیش ساخته یکی از نخستین انتخاب‌های آن‌ ها برای اجرای پروژه‌ های مختلف ساختمانی است. گروه ساختمان‌ سازی ایمن سازان پارس کومه نیز به‌ عنوان یکی از مشهورترین و بهترین مصالح ساختمانی را برای اجرای پروژه‌ های خود انتخاب می‌کند. معماران این گروه با استفاده از پتانسیل موجود در مصالح پیش ساخته ساختمانی می‌ توانند طرح‌های بسیار مدرنی را در ساختمان‌ های خود اجرا کرده و نگاه‌ها را به سمت خود خیره کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =